Εγκυμοσύνη: η τεράστια σημασία του σιδήρου!

Ο σίδηρος είναι ουσιώδης στην εγκυμοσύνη γιατί βοηθά τα ερυθρά αιμοσφαίρια να μεταφέρουν οξυγόνο στο σώμα και μέσω του πλακούντα στο μωρό.

Είναι σημαντική επίσης για την παραγωγή οστών, χόνδρων και άλλων συνδετικών ιστών. Είναι πολλές οι γυναίκες που δεν λαμβάνουν αρκετό σίδηρο στην εγκυμοσύνη (οι έγκυες χρειάζονται 27 mg την ημέρα, ενώ οι άλλες μόνο 18 mg).

Υπάρχουν δύο τύποι σιδήρου: ο αιμικός σίδηρος που βρίσκεται σε ζωικές τροφές (αυγά, άπαχο κρέας, πουλερικά και ψάρια), και απορροφάται ευκολότερα και ο μη αιμικός σίδηρος που βρίσκεται σε φυτικές τροφές ( πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ξερά φρούτα, ξηροί καρποί, βρόμη, όσπρια και εμπλουτισμένα δημητριακά πρωινού), που απορροφάται δυσκολότερα.

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το σώμα σας παράγει σχεδόν 50% περισσότερο αίμα από ότι συνήθως και αυτός είναι ο λόγος που χρειάζεστε επιπλέον αιμοσφαιρίνη και επομένως επιπλέον σίδηρο. Παράλληλα, καθώς το μωρό μεγαλώνει, η ανάγκη για περισσότερο σίδηρο αυξάνεται, ιδιαίτερα κατά το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο της κύησης. Η έλλειψη σιδήρου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης συνδέεται με διάφορες επιπλοκές της κύησης όπως πρόωρο τοκετό, χαμηλό βάρος μωρού, βρεφική θνησιμότητα κ.α .

Ο σίδηρος είναι απαραίτητος όχι μόνο για την ομαλή πορεία της κύησης, αλλά και για να μην υπάρχουν κίνδυνοι για τη μητέρα κατά τη διάρκεια του τοκετού. Μια ενδεχόμενη αναιμία υπάρχει ο κίνδυνος να επιδεινωθεί σημαντικά στην περίπτωση που υπάρξει μεγάλη απώλεια αίματος στον τοκετό. Επιπλέον, η αναιμία μπορεί να επιβραδύνει τη διαδικασία ανάρρωσης του οργανισμού μετά τη γέννα. Τέλος, λάβετε υπόψη ότι ένας υγιής οργανισμός θα χρειαστεί περίπου δύο χρόνια για να ανακτήσει τα αποθέματα σιδήρου που είχε πριν από τη διαδικασία της εγκυμοσύνης και του τοκετού. Σε κάθε περίπτωση, οι γυναικολόγοι συστήνουν τη συνέχιση της λήψης συμπληρώματος τουλάχιστον για 40 μέρες μετά τον τοκετό ή και μέχρι τη διακοπή του θηλασμού.

Τα πιο πλούσια τρόφιμα σε σίδηρο
Ανά 100 γρ                                                      Σίδηρος σε mg
Σπλήνα αρνιού                                                      38,70
Bρόμη με σταφίδες (πρωϊνού)                       32,70
Νιφάδες πρωινού από καλαμπόκι                31
Νιφάδες βρόμης αποφλοιωμένες             15,70
Πασατέμπος                                                          15
Σουσάμι                                                              14,70
Σουπιές                                                              10,80
Πιπεριές                                                             10,40
Συκώτι αρνιού                                                10,20
Χταπόδι                                                              9,50
Ντομάτα λιαστή                                               9,10

Δημητριακά πρωϊνού                                   8,20
Πράσα                                                                7,60
Ηλιόσπορος                                                     6,80
Συκώτι μοσχαρίσιο                                        6,30
Βερίκοκα αποξηραμένα                              6,30
Κάσιους                                                                   6
Φιστίκια, αμύγδαλα                                        4,50
Χοιρινό                                                                4,25
Μοσχάρι                                                           3,90
Κατσίκι                                                               3,70
Φασόλια ξερά                                                    3,70
Μακαρόνια                                                      3,60
Σπανάκι                                                             3,60
Δαμάσκηνα αποξηραμένα                          3,50
Ρύζι                                                                   3,50
Αγκινάρες                                                       3,40
Φακές                                                               3,30
Γαρίδες                                                           3,10
Καρύδια                                                         3,10

Πηγή: mothersblog.gr

Υπάρχει κάποιο προϊόν που συμβάλλει στην απορρόφηση του σιδήρου?

Έρευνα που έγινε σε 31 εγκυμονούσες γυναίκες απέδειξε ότι το Strath κρατάει υψηλά τα επίπεδα αιμογλοβίνης στο αίμα χωρίς την επιπλέον λήψη βιταμινών ή σιδήρου. Επίσης είναι αποδεδειγμένο ότι αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου από τη διατροφή.

εγκυμοσύνη

Το Strath είναι ένα πανίσχυρο πολυθρεπτικό συμπλήρωμα διατροφής, το οποίο συμβάλει αποδεδειγμένα στην:

  • διατροφική υποστήριξη κατά την εγκυμοσύνη και το θηλασμό
  • ενίσχυση πνευματικής απόδοσης
  • ενίσχυση αθλητικής απόδοσης
  • ενίσχυση ανοσοποιητικού
  • βελτίωση θρεπτικής κατάστασης
  • ενίσχυση της απορρόφησης θρεπτικών συστατικών από την τροφή ή από συμπληρώματα διατροφής
  • διατροφική υποστήριξη καρκινοπαθών

Ζητήστε το από το φαρμακοποιό σας!

Βιβλιογραφία

Improvement of the bioavailability of minerals and vitamin B1 by Strath Original Herbal Yeast. Summary of an vitro study by Dr Karin Engelhart-Jentsch, 01/2017.
Leffler L., Leffler T., Joller P., Haemoglobin levels during pregnancy, observational study on the effect of Bio-Strath Food Supplement on the haemoglobin levels of pregnant women, Schweizerische Zschr. GanzheitsMedizin 2000; 12 (6): 327-328
2019-07-05T11:45:01+00:00 05/07/2019|